Szerinted mi az onboarding célja?

Gondolj csak bele! Talán már el is kezdted sorolni a válaszokat: új dolgozó bevezetése a vállalathoz, fluktuáció csökkentése, információátadás… és még folytathatnám.

De van egy fontos dolog: az onboarding folyamatban minden résztvevő mást keres.

  • Az új belépő: biztonságot, információt, elfogadást, értékességérzést.
  • A beillesztést segítő kollégák: nyugalmat, zökkenőmentességet, a betanítási idő csökkenését, problémamentességet.
  • A vállalat: költségcsökkentést, hatékonyságnövelést.

És itt vagy te, aki egy biztonságos, egyszerű, időhatékony, feszültségmentes, eredményes folyamatra vágysz, amely minden fél elvárásait kielégíti.

Ez az, amiben segíthetünk neked.

De akkor mi is pontosan az onboarding célja?

Az onboarding három alapvető célja

  1. Megismertetni az új dolgozót a munkakörnyezettel, a munkahelyi kultúra alapjaival, és a kollégáival.
  2. Az új kolléga elkötelezettségének növelése, hogy valóban részévé váljon a csapatnak.
  3. A munkakör és feladatok megismertetése és betanítása, hogy az új munkavállaló minél gyorsabban teljes értékű munkaerővé váljon.

És mi nem szerepel a célok között?

Nem látsz itt jólléti szervezeti kultúrát, költségmegtakarítást, mentorrendszert, vagy a fluktuáció csökkentését?

Ez nem véletlen.

Mindezek eszközök és következmények. Az onboarding három céljának eléréséhez használt módszerek és a hatékony folyamat eredményei.

Ezért a fókuszunk mindig erre a három alapvető célra irányul – hogy az onboarding végére minden érintett elégedett lehessen.

Te hogyan látod az onboarding célját a saját szervezetedben?