Wellbeing....Rajt-cél „győzelem”, vagy barátságos sportverseny?
Egy vállalati jóllétprogram sikere már a célállításnál eldőlhet, a lényeg a realitás.
Sokszor előforduló probléma, hogy a vállalatok nem jól fogalmazzák meg a célt a wellbeinggel, és egy konkrét wellbeing programmal kapcsolatban.
Megesik, hogy nem a munkavállalói vagy vállalati jóllét a cél, hanem az, hogy a jóllétet támogató eszközökön keresztül elérjék az elköteleződés növelését.
Ami nem baj, de akkor ezt a célt kell a program fókuszába állítani, hogy meg is valósulhasson. És emellett persze megtörténik a jóllétszint növekedése is.
Fontos tudni, hogy miért is dolgozunk.
A vállalati wellbeing olyan, mint egy barátságos sportmérkőzés, vagy jótékonysági sportverseny.
Mindenki egy közös jó célért hajt, önszántából, úgy, hogy közben jól érzi magát, és többé válik.
A vállalati célok kialakításánál egzaktan kell fogalmazni, hogy mérhető legyen a teljesítés, de muszáj néhány alábbi követelménynek megfelelniük.
- Realitás: lényeges felmérni a munkaerő aktuális mentális és egészségi állapotát is, hiszen tervezhet a vezető 10%-os termelésnövekedést, ha a munkatársak a túlhajszoltság szélén állnak, vagy folyton táppénzen vannak.
- Önazonosság: vállalati kultúrához, küldetéshez illeszkedő célokat kell meghatározni.
- Aktualitás: az aktuális szervezeti állapothoz kell igazodni, pl.: szervezeti átalakítás esetén ennek a folyamatnak a segítését célozni.
- Megvalósíthatóság: priorizálni kell a megoldásokat, kisebb részcélokra osztani, és lépésenként haladni előre.
Ezzel a célállítás folyamata, a vállalati szempontok szerint lezárult, és áttérhetünk a munkavállalói tényezőkre is.
Üdvözlet! Ez egy hozzászólás.
A hozzászólások moderálásához, szerkesztéséhez és törléséhez látogassunk el a honlapunk vezérlőpultjának
Hozzászólások menüpontjához.
A hozzászólok avatarját a Gravatar biztosítja.