Wellbeing....Rajt-cél „győzelem”, vagy barátságos sportverseny?

 

Egy vállalati jóllétprogram sikere már a célállításnál eldőlhet, a lényeg a realitás.

Sokszor előforduló probléma, hogy a vállalatok nem jól fogalmazzák meg a célt a wellbeinggel, és egy konkrét wellbeing programmal kapcsolatban.

Megesik, hogy nem a munkavállalói vagy vállalati jóllét a cél, hanem az, hogy a jóllétet támogató eszközökön keresztül elérjék az elköteleződés növelését.

Ami nem baj, de akkor ezt a célt kell a program fókuszába állítani, hogy meg is valósulhasson. És emellett persze megtörténik a jóllétszint növekedése is.

Fontos tudni, hogy miért is dolgozunk.

A vállalati wellbeing olyan, mint egy barátságos sportmérkőzés, vagy jótékonysági sportverseny.

Mindenki egy közös jó célért hajt, önszántából, úgy, hogy közben jól érzi magát, és többé válik.

A vállalati célok kialakításánál egzaktan kell fogalmazni, hogy mérhető legyen a teljesítés, de muszáj néhány alábbi követelménynek megfelelniük.

  • Realitás: lényeges felmérni a munkaerő aktuális mentális és egészségi állapotát is, hiszen tervezhet a vezető 10%-os termelésnövekedést, ha a munkatársak a túlhajszoltság szélén állnak, vagy folyton táppénzen vannak.
  • Önazonosság: vállalati kultúrához, küldetéshez illeszkedő célokat kell meghatározni.
  • Aktualitás: az aktuális szervezeti állapothoz kell igazodni, pl.: szervezeti átalakítás esetén ennek a folyamatnak a segítését célozni.
  • Megvalósíthatóság: priorizálni kell a megoldásokat, kisebb részcélokra osztani, és lépésenként haladni előre.

Ezzel a célállítás folyamata, a vállalati szempontok szerint lezárult, és áttérhetünk a munkavállalói tényezőkre is.