
És azt tudod, hogy mi a hatékonyság titkos fegyvere?
Mindkét kérdésre ugyanaz a válasz: a reziliencia, ami a 21. század legfőbb készsége a vállalati szférában.
Olvass tovább és elmondom az összefüggéseket!
Egy szervezetben időközönként szükség van a folyamatok újragondolására, a csapat újrahangolására, és ilyenkor felmerül a kérdés:
Vajon mi az a kompetencia, ami mindenki számára hasznos? Van ilyen egyáltalán?
Igen, van egy olyan pszichológiai tényező, képesség, ami fejleszthető és mindenkinek hasznára van, ez pedig a reziliencia.
A reziliencia ugyanolyan fontos a magánéletünkben, mint a munkahelyen, így fejlesztése is mindkét területen alkalmazható.
A siker és hatékonyság kapcsán legtöbbször időgazdálkodásra, célállításra, hatékonyságnővelő technikákra gondolunk, ami rendben is van, de a reziliencia egy olyan titkos összetevő, ami nagy mértékben hat a munkahelyi hatékonyságunkra.
El is mondom miért.
A lelki rugalmasság arról szól, hogy milyen gyorsan és miként tudunk regenerálódni egy trauma után, vagyis, ha ér egy sokkhatás, akkor mikor és hogyan állunk vissza az eredeti állapotunkba.
Munkahelyen igen hasznos, ha ez az idő rövidebb, illetve ha a folyamat közben is helyt tudunk állni a feladatainkban. Az is, ha nem tör össze egy számonkérés, nem tesz motiválatlanná egy negatív vezetői vélemény, és alkalmazkodni tudunk a változáshoz, csapathoz is.
Vannak emberek, akik egy trauma hatására, legyen az mondjuk egy súlyos betegség, valaki elvesztése, vagy egy munkahelyi elbocsájtás, megrázzák magukat, újratervezik a dolgot, új célt állítanak, levonják a következtetéseket, feldolgozzák a történteket, lezárják a múlt ezen részét és továbblépnek.
És vannak azok az emberek, akik összeomlanak kis időre, de utána ugyanígy bejárják ezt az utat, lassabban, segítséggel, de egészségesen továbblépnek.
Végül ott van az az embertípus, aki beleroskad, és tönkreteszi az életét, önsajnálattal, függőséggel, élvezeti szerekkel például.
Rájuk lehet mondani, hogy nem reziliensek.
A siker kulcsa a munkahelyen: A reziliencia fejlesztése
A reziliencia lehetővé teszi, hogy gyorsan regenerálódjunk a munkahelyi kihívások vagy akár a traumák után, így hamar vissza tudunk térni a normál munkavégzéshez. Ha rugalmasak vagyunk, könnyebben alkalmazkodunk a változásokhoz, kezeljük a stresszes helyzeteket, és képesek vagyunk megoldani a felmerülő problémákat.
Ez a képesség fejleszthető, és nemcsak az egyéni fejlődést segíti, hanem csapat- és szervezetfejlesztési szempontból is elengedhetetlen. A munkahelyi reziliencia a 21. század egyik legfontosabb készsége, amely hatékonyan támogathatja a munkavállalói teljesítményt.
Miért érdemes foglalkozni a rezilienciával?
- Az érzelmi stabilitás és optimizmus segíti a problémák gyors megoldását.
- A problémamegoldó képesség és önfegyelem segít az alkalmazkodásban.
- A tudatosság és egészséges kapcsolatok hozzájárulnak a sikerhez.
A Jeee Program munkahelyi rezilienciafejlesztő tréningsorozata során gyakorlati módszereket alkalmazunk a reziliencia növelésére, és segítünk abban, hogyan támogathatjuk csapatunk rugalmasságát a munkahelyen. Mindezt alkalmanként 10 percben. Várjuk a közös munkát!
#reziliencia #munkahely #fejlődés #mentálisállóképesség #vezetés